13 Ocak 2016 Çarşamba

İDA BAHÇE İLE TANIŞTIK...



Cumartesi günü Ankara'daki blogger arkadaşlarımla, Anne Kazın daveti ile çok güzel bir etkinlikte tanıştık İda Bahçe ile.. Kaz dağlarının eteklerinde üretim yapıyorlar. yapılan her üretimleri sertifikalı. Firma sahibi Gülhan Hanım'ın mütevaziliği ile vermiş olduğu bilgiler ışığında organik tarım hakkında bilgilendik. web sayfalarında kendi elleriyle üretmiş oldukları birçok ürünlerin gamı bulunmakta. Tamamen el emeği ile üretim yapılan bu firmanın, bizlere tanıttığı ürünler Elma Sirkesi, Kiraz Sirkesi, Kiraz Kurusu, pekmezle yapılan helvası, yer fıstığı ve elma kurusuydu.

Elma ve Kiraz sirkesinin faydalarını bilmeyen yoktur. Elma sirkesi hakkında bilgim vardı ancak kiraz sirkesi ile ilk defa tanıştım. Diyetisyen Didem Güner hanımın tavsiyesi ile elma sirkesini yemekten 15 dakika önce kullanımın kilo kontrolü için çok önemli bir yer teşkil ettiğini söyledi. Henüz yemeğe başlamadığımız için ben suya bir kaşık civarında elma sirkesi katarak için. Fakat daha önce market raflarından aldığım sirke gibi değildi , nedenini öğrenmek istedim ! Onlarda bana mayalama ile ilgili bilgiler verdiler. Marketlerden aldığımız sirkelerin asit yoğunluğu çok fazla idi. İda Bahçenin ürünü içimi çok rahattı. Kiraz sirkesi metabolizmanın sağlıklı çalışmasına ve vücudun asit alkali dengesinin korunmasına yardımcı olduğunu öğrendim.

Ben helvayı pek seven biri değilim. sadece tatmak için bir parça aldığımda, on beş gündür diyette olmama rağmen kaç tane yedim bilmiyorum. Pekmez ile tatlandırılmıştı. ve nefis kavrulmuştu. Türk kahvesini seven biri olarak ben kahvenin yanında lokum yerine İda Bahçenin helvasının konulmasını ısrarla tavsiye ederim.Ida Bahçe nin diğer bir üretimi yer fıstığı idi. Organik üretim olduğu tadından anlaşılıyordu. Onuda yemelere doyamadım.

Benim bütün bunların içerisindeki favorim kurutulmuş elma idi. Nedenine gelince cips gibi incecik ve çok lezzetli. benim gibi diyet yapan biri rahatlıkla bunları çantasında taşıyarak çerez niyetine tüketebilir. Ben akşamları ara öğününde bir kase yoğurtla birlikte elma kurusunu tarçın eşliğinde afiyetle tüketiyorum. Diğer önemli bir hususta teknolojinin ilerlemesiyle birlikte yediğimiz sebze ve meyvelere katkı maddesi koyan ve sağlımızı olumsuz yönde etkileyen bu davranışların bir dönem sonra sona ereceğine ve ekolojik tarımın öneminin anlaşılacağı yönünde idi. İda Bahçe'nin özveri ile çalışmaları halka temiz ve sağlıklı gıdalar üretmelerinden dolayı onları içtenlikle kutluyorum. Lütfen market raflarına mahkum kalmayalım. Sonuçta sağlıklı gıdalar tüketmek bizim hakkımız. Online alışveriş çağındayız. İda Bahçe'nin tüm Türkiye'de tanınmasını sağlayalım. Gelecek nesillerimiz için.

5 yorum:

  1. Geldiğin için ben teşekkür ederim inşallah daha güzel etkinliklerde buluşmak üzre :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir etkinlik olmuş ürünlerde be kadar güzel be sağlıklı :)

    YanıtlaSil
  3. herşey harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir etkinlik olmuş :) sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir etkinlik olmuş.Keyifli bir gün geçirmenize sevindim.Sevgiler

    YanıtlaSil