12 Aralık 2016 Pazartesi

TAZEKURU ATIŞTIRMALIKLAR...

Hayatım boyunca zayıf bir kadın olamadım. Atıştırmalıkları çok severim. Çocukluğumdan beri öğün aralarında sürekli bir şeyler yer dururum. Fakat yediklerimin çoğu sağlıksız ve bol kalorili ürünlerdi. Sonra bu kilo konusunda nerede yanlışlar yapıyorum dediğimde düzenli ve sağlıklı beslenemediği mi anladım. Sabah kahvaltısından sonra saat 10:00 gibi acıkıyorum. midem kazınıyor.aynı şekilde öğleden sonra 4 gibi aynı duyguları yaşıyorum. Diyetisyen desteğiyle sağlıklı atıştırmalıklarla bu alışkanlıklarımı değiştirebileceğimi öğrendim. Ara öğünler için biçilmez kaftan hepsi.Bunun için de meyve öğünlerin de kurutulmuş meyveyi tercih ettim. Bunun nedeni iş yerine her gün meyve taşımaktan yorulmuş olmamdır.

İlk iş İnternet de sağlıklı atıştırmalıkların satıldığı bir site aramak oldu. İşte tam bu sırada aradığım sitede olduğumu fark ettim. www.tazekuru.com  Ana başlıkları Meyveler, Sebzeler, Çaylar, Ara Ögünler, Çorbalar, Çikolata ve drajeler, ve sevdikleriniz için hediyelikler. Ürünlerin hepsi birbirinden güzel. 


Atıştırmalık alışkanlığının sağlıklı olmasını çocukluk çağlarımızdan kazanmamız gerekli. Bu yüzden kendi yeğenime bunu kazandırmaya çalışıyorum. Fiyatları da çok uygun. Ambalajları bilgi mesajlarıyla dolu. Kalori hesabı yapıyorsanız. söylediklerime kulak verin derim.

Burada benim sevdiğim her şey var. özellikle kurutulmuş sebzelerden yapılmış menemen ile karşılaşmam tam bir sürpriz oldu. Güveç sebze karışımından, beğendi tabanını ne de güzel akıl etmişler. Kutluyorum kendilerini. 

Mersin'de büyüdüm ben. oralarda cennet meyvesi diye satılan bugün ismine Trabzon hurması dediğimiz meyveyi görünce çocukluk yıllarıma döndüm. ilk olarak onu sipariş ettim. Kurutulmuşu nasıl olacak diye merak ediyordum. Paketi açıp bir tane yediğimde dilimde kalan o tatla çok gerilere çocukluğuma döndüm. Site de diğer ilgimi çeken konu ürünlerin besin değerlerinin ve kalorisinin ayrıntılı bir şekilde verilmesi, sağlık için faydalarının yer alması hoşuma gitti. Aşağıda denediğim ürünler mevcut. Fakat daha merakla denemek istediğim kahveli elma, kurutulmuş karpuz, kurutulmuş ananas ve kurutulmuş kivi var. bunları bitireyim sıra onlara da gelecek.

Tarçınlı elma kurusunu denemek istedim. Elmayı çok severim her mevsim rahatlıkla bulabileceğimiz ve tadını çok sevdiğim bir meyve. Tarçın da iştah kesiyor. Çayımı şekersiz içtiğim için çayın yanında yiyorum.




Annem elma, armut, üzüm kurusundan bize hoşaf yapardı. soframızdan bu güzel meyvenin nimetleri hiç eksik olmazdı. Dedim ya elmayı çok severim diye, bir de sadesini denemek istedim. ne güzel düşünmüşler cips niyetine çıtır çıtır yiyorum.


Çileğin kurusunu hiç denememiştim. Koku aynı tazeliğinde tat desen bi meyve olsam çilek olurdum. o derece güzel.


Son zamanların gözdesi domates kurusunu tazekuru dan denemenizi isterim.


3 yorum: